urbek5


Welkom op het blog van Urbek5.

Dit blog geeft een indruk van onze urbex avonturen.

Wij zijn 4 enthousiaste mensen die graag in oude gebouwen fotograferen en de geschiedenis van deze gebouwen proberen vast te leggen. Vooral industrieel erfgoed is erg intrek. Als je op zo'n locatie bent voel je als het ware wat er is gebeurd in het verleden. Wij gaan er dus ook voor om zo veel mogelijk vast te leggen op de gevoelige plaat.

Urbek5

urbek5 members

urbek5 members

woensdag 14 maart 2012





Power plant IM

Het is koud en de zon is nog niet op. We wringen ons door een gat om in deze centrale te komen. Eenmaal binnen ga ik eerst foto’s maken bij de opengewerkte turbine; heel indrukwekkend om te zien. De centrale is zo groot dat ik onmogelijk vandaag alles kan zien en
moet dus een keuze maken. Het kolengestookte deel van de centrale is het oudste en nog een tijd in dienst geweest als een museum. Het nieuwe deel hier naast liep op gas en staat pas enkele jaren stil. Dit nieuwe deel heeft nog een tijd op stand-by gestaan voor noodgevallen. Ik concentreer me echter op het oude deel. Ooit kom ik nog wel eens terug.

Eglise SV

Het is wel even uitkijken met het beklimmen van de muur bij deze locatie. Niet vanwege de hoogte maar vanwege de buren. De achterkant van deze vervallen kerk grenst nl. aan een
politiebureau. Maar we hebben geluk want het is rustig. Het is een hele bijzondere plaats om te exploren. De vloer van de kerk lijkt wel een opgraving waar ze het werk plotseling hebben stilgelegd. Het orgel heeft geen pijpen meer en is erg vervallen. Het glas in lood is grotendeels vernield en de duiven, die nu de kerk bewonen, hebben alles ondergescheten. Ik vraag me af wat het verhaal achter deze plek is.

Roel Boom jan 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten